2015. október 2., péntek

Csomag Új-Zélandra

Csomag Új-Zélandra

Tudom jó régen nem irtunk, most is csak egy szösszenet. Nemrég Magyarországra látogattunk három hónapra és mivel immáron hárman vagyunk a három hónapra volt csomagunk bőven. A túlsúly aranyárban van ekkora távolságra a légitársaságoknál, ezért gondoltuk némi utána járást megér feltérképezni a lehetőségeket. Erre azután adtuk a fejünket, hogy némi utána járás után feladtunk egy hiedelmet, ami blogokon és fórumokon tartja magát megingathatlanul: A csomagküldés drága Új-Zélandra. Talán, de mihez képest.

Auckland-Budapest irányban, simán postán küldtünk csomagot. Visszafelé már cselesebbek voltunk. Van egy link E-Cargo a neve. Itt be lehet szépen pötyögni, hogy mit szeretnénk és az adatokat kiküldi a rendszer egy sor szállitmányozóhoz akik majd visszajönnek valamilyen árajánlattal. Előre lelövöm a poént, nekünk csak nagyon kevesen (konkrétan ketten) jöttek vissza érdemi válasszal, mert a legtöbb szállitmányozó cég csak üzleti ügyfelekkel foglalkozik és azon belül is nem foglalkozik személyes tárgyak feladásával. Viszont egy válasszal tudtunk mit kezdeni.

Mielőtt a mennyibe beleugranék, kis kitérő az árufuvarozásról. Ebben a posztban csak légiárúról lesz most szó, konténert küldeni hajón sem teljesen elvetendő, de ahhoz egy másik post kell. Légiárú témakörben fontos tudni, hogy a terjedelem és a súly egyaránt fontos. A légiárú zöme teljesen szokványos utasszállitógépeken megy, a légitársaságoknak pedig amúgy sem lenne nagy üzlet vattát szállitani, ezért a árkalkuláció alapjául szolgáló súly alapja a térfogat abban az esetben, ha terjedelmes árúról van szó. Tehát maradva a vattánál, 50 kg vattának a fizetendő súlya jóval több mint 50 kg, viszont 50 kiló horgászólom után akkor is 50 kilógramból számolják a fizetendő tarifát, ha belefér amúgy egy cipősdobozba is. Ezenfelül az EU területén kivülre szállitás esetén mind export mind import vámkezelést kell végrehajtani. Hacsak valakinek nincsen ilyen jellegű képzettsége, megfelelő dokumentációval, legalábbis Magyarország esetén, mindenképpen érdemes a szállitmányozó céget ezzel megbizni.

Akkor jöjjenek az anyagiak: két nagyobb ikeás karton dobozban küldtünk egyenként valamivel több, mint 18kg-ot. Egy-egy doboz 56x41x33cm. Ezért fizettünk Magyarországon 67.400HUF-t, Új-Zélandon mi intéztük magunk a vámkezelést, ezért csak a légitársaságnak kellett egy csomagkezelési dijat fizetni, ami nem volt jelentős. Mielőtt bárki a szállitmányozótól a fenti összeget szeretné hallani, érdemes tudni, hogy az összeg egyaránt tartalmaz szállitmányonkénti és súly után fizetendő dijakat, melyeknek csak csekély része eredetileg forintban kalkulálandó, ezért aktuális dimenziók, tömeg illetve árfolyam szerint eltérések vannak. Innentől kezdve mindenki eldöntheti, hogy ez sok-e vagy kevés. Amikor mi kiköltöztünk, majdnem mindentől megszabadultunk, pedig ekkora összegért lett volna mit magunk után küldeni. Nyilván nem a nagymama kredencét, de Új-Zéland messze van mindentől ebből kifolyólag sok minden meglehetősen drága. Egy kis segitség a csomagoláshoz!

2 megjegyzés:

  1. Sziasztok! Én velük szállíttatok, eddig mindent megoldottak. A kalkulátorukkal ki is számolhatjátok mi mennyi: https://americaexpress.eu/szallitasi-arak

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Most alighanem el leszünk egy darabig, de a jövőben még jól jöhet :)

    VálaszTörlés