2016. február 29., hétfő

Munkatalálás

Azt hiszem lelőttem a poént előre, de azért igyekszem egy olvasható rövid beszámolót irni.

Három hete dolgozom az Air New Zealandnál egy elemzői munkakörben. Ezzel a pozicióval úgy érzem sikerült meghaladni azt a karrier státuszt, amit Magyarországon annak idején otthagytam. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy annak a poziciónak, illetve üzleti vállakozásnak, mint hamarosan mindenki számára világosan kiderült, az ég egy adta világon semmilyen piaci realitása nem volt. Mig itt egy betegség is egy rövid időre megakasztotta a karrier célok teljesülését. De hát egyik sem kizárólagosan földrazi kérdés.

Alighanem életem leghosszabb felvételi procedurájának lett vége a február eleji kezdéssel. November elején adtam be a jelentkezést, egy telefonos interjú, két élő interjú, közötte még számos online készség teszt, stb. Már az elején is adta volna magát az iparág, tiz éves Maléves tapasztalattal, de vagy a helyi munkatapasztalat hiánya, vagy az akadályozott, hogy én nem lőttem be a megfelelő szintet a munkakeresésben. Ezúttal mindkettőben jobbat sikerült letenni az asztalra és sikerült is.

A pályázat beadása előtti kutatásaimból arra a következtetésre jutottam, hogy az Air New Zealand hazájában meglehetősen jó nevű brandnek számit, nem csak mint szolgáltató, hanem, mint munkaadó is. A piaci környezet félig meddig liberalizált, elsősorban a nagy sziget felé igen, mig más irányokba kevésbé. Igy aztán a verseny is ebben a térségben erősebb. Ennek ellenére a vállalat piaci és pénzügyi helyzete stabil, a növekedési kilátások jók. A piaci környezeten túl annak is köszönhetően, hogy az Air New Zealand innovativ, magas hozzáadott értéket előállitó szereplője a piacnak. Itt lehet egy kicsit mazsolázni mennyire: https://www.youtube.com/user/airnewzealand

Jó érzés visszakerülni a repülés vérkeringésébe, sok kellemes emlék most újra feléledt. Az előtte a logisztikában és a tengeri hajózásban eltöltött idő, bár semmiképpen sem volt haszontalan, de nem hozta be a várakozásokat számomra, saját terepen jobban sikerült teljesiteni.

Ezek az első benyomások, ha minden jól megy jó sokáig kitartanak majd!

2 megjegyzés: